4/23/2021

Diàspora Ebrenca trasllada els resultats de l’enquesta i el decàleg de propostes sobre el teletreball a les Terres de l’Ebre a 50 representants del teixit polític, econòmic i social del territori

El dijous 22 d'abril Diàspora Ebrenca -amb la col·laboració de la coordinació territorial de Joventut a les Terres de l'Ebre- ha presentat a una cinquantena de representants dels principals agents econòmics, polítics i socials del territori els resultats de l'enquesta sobre el teletreball a les Terres de l'Ebre. Aquests resultats també van presentar-se de forma pública en una roda de premsa el passat 15 d'abril.

La trobada, que ha estat virtual, ha servit per a compartir la urgència d'actuar en els propers mesos per tal que el teletreball des del territori sigui una oportunitat que formi part de la nova normalitat i que permeti plantejar-se una vida personal i professional de qualitat des de les Terres de l'Ebre.


Durant la presentació han intervingut Joan Barberà, Coordinador Territorial de Joventut a les Terres de l'Ebre, Cristina José-Lorente, Daniela Gil i Josep Sabaté, membres de Diàspora Ebrenca.


Des de la coordinació de Joventut s'han compromès a seguir treballant per afavorir la governança necessària que permeti impulsar aquest pla de treball conjunt i donar sortida als resultats i a les propostes de l'enquesta, així com seguir impulsant accions per a millorar la vida i perspectives dels joves de les Terres de l'Ebre.


Per la seua banda, Diàspora Ebrenca valora molt positivament la resposta dels diferents agents que hi han participat, així com el compromís de concretar actuacions els propers tres mesos. En aquest sentit, Diàspora Ebrenca considera que és necessària una resposta conjunta de territori i seguirà treballant juntament amb les administracions locals i els diferents agents socials i econòmics de les Terres de l'Ebre per a fer-la realitat al més aviat possible.


Les principals actuacions sobre les quals es vol actuar són: la dinamització d'espais de coworking per a persones que treballen a distància, assegurar una bona comunicació amb fibra òptica des de tots els municipis, millorar l'accés a l'habitatge de lloguer, reforçar la comunicació i la dinamització de les activitats d'oci i cultura que es duen a terme al territori o generar espais de trobada entre professionals. Unes actuacions que també tenen com a objectiu afavorir la retenció i el retorn del talent al territori i engrescar als joves ebrencs mostrant-los un present i un futur amb més possibilitats i referents.


Per últim, Diàspora Ebrenca agraeix la participació als assistents així com a la coordinació territorial de Joventut a les Terres de l'Ebre per la seua implicació.


Participants:

A la presentació hi han participant més de 50 persones, entre les quals hi havia diputades i diputats com Mònica Sales, Maria Jesús Viña, Jordi Jordan o Norma Pujol.


Els presidents dels Consells Comarcals del Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d'Ebre i la Terra Alta.


Alcaldes i alcaldesses del Pinell de Brai, Roquetes, Horta de Sant Joan, Miravet, Aldover, Vinebre, Alcanar, la Fatarella, Tivenys, Garcia,


Regidores i regidors d'ajuntaments com la Torre de l'Espanyol, l'Ametlla de Mar, Deltebre, Tortosa, Alcanar, Móra d'Ebre, la Ràpita, el Perelló, Ascó, Ginestar, Alfara de Carles, Vilalba dels Arcs, el Godall, Tivissa, Camarles i Gandesa.


El director territorial de Treball, Afers Socials i Famílies i la directora territorial de Salut. Els directors de l'IDECE i el COPATE. La gerent del Consorci Leader de les comarques de la Ribera d'Ebre i la Terra Alta.


Representants de la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement (URV), dels sindicats USOC i USTEC, la Plataforma en Defensa de l'Ebre, l'Associació Dones Empresàries, Directives i Emprenedores de les Terres de l'Ebre (ADEDE), del Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers de la Edificació de les Terres de l'Ebre, Fundació Gentis, Òmnium Cultural, l'Ateneu Cooperatiu de les Terres de l'Ebre, Ens toquen la fibra i l'Escola de l'Esplai de Tortosa.