20.12.17

El CERE presenta oficialment la secció de cultura digital en un acte especial amb la participació d’experts

L'objectiu de l'acte, que es realitzarà el dimecres 27 de desembre a les 17 h a La Llanterna Teatre Municipal de Móra d'Ebre, es que generi debat i un calendari anual d'activitats

 

El Centre d'Estudis de la Ribera d'Ebre (CERE) impulsa aquesta secció innovadora amb una activitat que comptarà amb la participació, en diferents intervencions i sobretot en un debat final, de Marisol López, directora de l'àrea de Cultura Digital del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i Ricard Faura, tecnoantropòleg, membre de l'entitat Ateneu Barcelonès i expert en tecnologia i societat.

 

La part més important que es treballarà des del CERE aquest dia és la creació d'un calendari d'activitats al voltant de la cultura digital a la Ribera d'Ebre, es pensarà en possibles col·laboradors i diferents propostes, però sobretot s'escoltarà a totes aquelles persones que ja realitzin o vulguin realitzar-ne de noves. Es vol obrir un grup de treball on hi podran formar part tant socis de l'entitat com no socis, per mirar de treballar plegats. Aquest acte compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Móra d'Ebre.

Cal recordar que el passat mes de setembre, la junta del Centre d'Estudis de la Ribera d'Ebre (CERE) va aprovar la creació d'una nova secció que vol treballar activitats al voltant del món digital barrejant cultura i tecnologia i que porta per nom Cultura Digital. Segurament és el primer centre d'estudis de tota la província de Tarragona en tindre una secció així, i es creu que això farà veure a altres entitats similars la necessitat de treballar en aquesta línia i col·laborar estretament en els agents que ja treballen en cultura digital al territori.

El principal objectiu de la secció és, segons explica el cap de la secció Albert Pujol, "que sigui un punt de trobada de totes aquelles persones que volen realitzar actuacions relacionades amb el món digital, activitats nascudes digitalment, com els videojocs, la música digital o la realitat virtual, o bé les que s'hi vinculen a través de la implementació de la tecnologia com el llibre digital, la creació de continguts multimèdia, etc.

Cal tindre clar que les institucions i empreses culturals es troben, en aquest sentit, en un moment clau per treure partit a aquest repte digital. La tasca de reinventar o innovar no és simplement una opció de xapa i pintura sinó quelcom més que remou profundament els fonaments de la cultura, i ha d'assentar-se sobre noves respostes a les preguntes de qui som, què volem ser, per què actuem i també, aspecte central, a qui es dirigeix la nostra acció. Si entenem que la cultura és coneixement, és art, són creences, és llei, són costums i tots els hàbits i aptituds adquirides per l'ésser humà, podem entendre que la cultura digital inclou totes aquestes qüestions creades i experiències compartides en l'entorn digital.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els comentaris es moderen tots.